Dagbesteding / Activiteiten

De Ambrosiushof biedt iedere bezoeker een passende activiteit

De Ambrosiushof richt zich met haar zorgactiviteiten op mensen met dementie en geheugenproblemen. Deze bezoekers vinden in ons zorgactiviteitencentrum iedere keer weer een passende, respectvolle bezigheid die hen veel plezier geeft:

•  In onze prachtige kas van 120 vierkante meter helpen bezoekers met liefde voor de natuur ons graag bij het kweken van groenten, kruiden, fruit en bloemen ;

•  Voor wie liever toekijkt dan meewerkt, is er in de kas een gezellig zitje ingericht, waar vooral in de zomermaanden menig uurtje wordt doorgebracht;

•  Op ons terrein van 3,74 hectare en 19 centiare is een veilig pad aangelegd waar bezoekers het hele jaar door uren aangenaam vertoeven. Al kuierend of zittend in hun rolstoel genieten zij samen met hun vaste begeleider van zo'n 500 soorten bomen, planten en struiken;

•  Wie graag de gebaande paden verlaat doet dit veilig tussen onze bomen en over mooie open stukken, zoals een bloemen- en grasweide. Hier vinden onze bezoekers bovendien pony's en geiten. Ook lopen er honden en een poes rond en zitten de kippen op stok onder aanvoering van de haan;

•  Wil een bezoeker graag sleutelen aan bijvoorbeeld auto's of anders zins 'knutselen' dan doet deze dit in onze grote schuur, natuurlijk met begeleiding van onze vrijwilliger;

•  Tot rust komen velen graag bij de sfeervolle houthaard in ons gezellige gebouw vol elementen met een verhaal, vaak gerelateerd aan huidige of voormalige bezoekers. In deze warme omgeving leggen onze bezoekers in onze 'kaartclub' graag een kaartje, puzzelen of lezen een boek;

•  In de hal staat een prachtige vleugel, die bezoekers maar ook hun familieleden mogen bespelen. Wij genieten hier erg van;

•  Bezoekers die anderszins met muziek bezig willen zijn kunnen rekenen op een bevlogen medewerker die graag muzikaal met hen aan de slag gaat;

•  Onze vrijwilligers zorgen ondertussen voor een luisterend oor en praatje, koffie, thee en een goede, gezamenlijke lunch met vers brood, lekker beleg en soep. Natuurlijk eten we ook onze zelf verbouwde groenten en fruit en sluiten we af met een lekker toetje.

Uitstapjes buiten het terrein
We maken graag uitstapjes buiten het terrein van De Ambrosiushof. Of dat nu een ritje naar het naastgelegen Hilvarenbeek is of een trip naar Amsterdam, wij gaan graag met onze bezoekers op pad. Hebt u een idee voor uw partner of familielid dat bij ons op bezoek komt? Laat het ons weten. In overleg kan bijna alles, zolang de veiligheid gewaarborgd is.