Ervaringen

Hieronder vindt u een greep uit de berichten welke wij van onze bezoekers hebben mogen ontvangen.

"Appelbloesem - Een klein paradijsje op aarde, waar patiënten enkele dagen zich zelf kunnen zijn. Liefde staat bovenaan in deze prachtige opvang. Daar waar niks moet en alles mag. De liefde die je krijgt van alle medewerkers, ik kan alleen maar vol lof zijn en de appelbloesem bij iedereen aanraden."

Henk van Dolen  Vipke

"Op 2 januari 2015 ben ik hier begonnen als vrijwilliger op de afdeling financiële administratie. In het begin was het wel effe wennen, want er was toen nog helemaal niks, maar geleidelijk kwam er toch van alles wat we nodig hadden.

Nu kan ik wel zeggen dat ik hier hier ongelofelijk naar mijn zin heb. We hebben een hele leuke groep, en ik vind de onderlinge samenwerking heel erg prettig. 's-Morgens beginnen we met een bakske koffie of thee, en worden de nieuwtjes aan elkaar uitgewisseld. Daarna gaat ieder aan zijn of haar taak beginnen, om 12:00 uur gaan we gezamenlijk eten en dat is ook altijd heel gezellig. 's-Middags rond 14:30 uur wordt er nog wat gedronken en daarna gaan de eerste bezoekers langzaam al naar huis.

Afgelopen jaar hebben we met volle teugen kunnen genieten van de schitterende tuin die in volle bloei stond. Ook in de zomer hebben we veel buiten gegeten en van het mooie weer genoten. Ik voel me op die momenten echt bevoorrecht om deel uit te maken van het team vrijwilligers dat hier, naast Walter en Anton natuurlijk, de zaak draaiende houdt. Ook met de bezoekers hebben we allemaal goede contacten, en proberen hen zoveel mogelijk in hun waarde te laten. Ik hoop dan ook dat ik hier nog wat jaartjes door mag brengen, op de zelfde manier als in het afgelopen jaar."

"Vrijwilligerswerk is ontzettend leuk om te doen, maar dat is niet vanzelfsprekend. Om er toch voldoening in te vinden heb je er wel diverse ingrediënten voor nodig, Het voornaamste is natuurlijk om de hulpbehoevende medemens een aangename dagbesteding te bezorgen.

Samen met deze mensen in een prachtig arboretum te kunnen wandelen en genieten van de diversiteit aan bomen, planten, bloemen, geuren en vruchten. In het heerlijke voorjaarszonnetje in het moestuintje werken. Of een spelletje jeu de boules. Lekker bij het warme vuur van de houtkachel een spelletje doen, naar de klanken van de piano te luisteren. Heerlijk genieten op een bankje bij het uitzicht op de paardjes, geiten, ganzen en kippen. En niet te vergeten het lekker bakske en de gezellige gezamenlijke lunch verzorgd door ook weer vrijwilligers.

Al deze ingrediënten (aangeboden door Appelbloesem) zorgen er voor dat het vrijwilligerswerk inderdaad ontzettend leuk is."

"Sinds de oprichting van de Stichting Appelbloesem ben ik hier op de donderdagmiddag en vrijdag als vrijwilliger aan het werk.

Om het de bezoekers zo goed mogelijk naar de zin te maken en er voor te zorgen dat zij zich op de Ambrosiushof weten thuis te voelen, verzorg ik samen met hen allerlei leuke dingen en bezigheden. Deze kunnen onder andere bestaan uit; een potje kaarten of dammen of een spelletje doen, naar muziek luisteren, lekker wandelen in de bijzondere tuin, het verzorgen van de dieren, planten of een volkstuintje. Of gewoon samen gezellig met elkaar een praatje maken over diverse ditjes en datjes. Ook het met de bezoekers maken van een autorit door het Midden Brabantse, wordt door hun en mij als bijzonder prettig ervaren.

Bij alle activiteiten merk je gewoon dat dit door de bezoeker bijzonder gewaardeerd wordt en dat geeft mij veel voldoening en dankbaarheid.

Het is voor mij een lust om te zien dat de mensen volop genieten van hun aanwezigheid op de Ambrosiushof en dat ik daarbij ook mijn bijdrage aan heb kunnen leveren.

Ik hoop daarom dan ook dit werk als vrijwilliger bij de Stichting Appelbloesem nog vele jaren te kunnen en mogen doen."